Pozor na podvodníky! Zákazníky kontaktují lidé, kteří se vydávají za falešné zaměstnance společnosti AXA. Další informace, co dělat, naleznete zde.

Důležité informace pro zdravotnická zařízení o zdravotním pojištění cizinců AXA

Jak postupovat u cizinců s AXA zdravotním pojištěním?

Co vše je důležité mít u sebe a vědět
ROZBALIT VŠE
1. Ověření údajů pojištěného
Při návštěvě zdravotnického zařízení by měl pojištěný vždy předložit doklad totožnosti a průkaz pojištěného (pokud mu to zdravotní stav umožňuje).
Je důležité:
  • Zkontrolovat, zda údaje na průkazu pojištěného odpovídají dokladu totožnosti.
  • Ověřit platnost pojištění (datum zahájení a ukončení platnosti, případné čekací doby, např. na těhotenství a porod).Možnosti ověření přímo na našem webu AXA ASSISTANCE POJIŠTĚNÍ ONLINE  nebo v Registru cizinců ČKP Partner
  • Zjistit konkrétní typ pojištění a přesný název sjednaného pojistného produktu.
2. Průkaz pojištěného
Papírová kartička: 



Digitální kartička:

3. Kontaktování asistenční služby
Na průkazu pojištěného najdete kontaktní údaje asistenční služby +420 292 292 220. Doporučujeme ji kontaktovat ještě před poskytnutím zdravotní péče. Asistenční služba je dostupná 24/7 a pomůže vám ověřit potřebné informace.

Zásadní důvody pro kontaktování asistenční služby:
  • Ověření platnosti pojištění.
  • Zjištění rozsahu sjednaného pojistného krytí ve vztahu ke konkrétnímu zdravotnímu stavu pacienta.
  • Kontrola disponibilního limitu pojistného plnění.
  • Garance úhrady za zdravotní péči.
  • V případě ambulantního ošetření poskytnutí platební garance na konkrétní částku.
 
Při hlášení škodní události je nutné uvést:
  • Číslo pojistné smlouvy.
  • Jméno a příjmení pojištěného.
  • Datum narození a pohlaví pojištěného.
  • Stručný popis události (co se stalo, mechanismus úrazu nebo druh onemocnění).
  • Kontaktní údaje zdravotnického zařízení a ošetřujícího lékaře, případně jiných relevantních osob.
4. Důležité dokumenty
Jakékoliv plánované lékařské zákroky musí být předem schváleny AXA na základě lékařské zprávy.
Dokumenty k posouzení nároku zašlete e-mailem na příslušnou adresu asistenční služby claims.insurance@axa-assistance.cz. AXA asistenční služba: +420 292 292 220.
5. Vyúčtování poskytnuté zdravotní péče
Pro vyúčtovány je nutné zaslat veškeré doklady potřebné k proplacení na emailovou adresu: claims.insurance@axa-assistance.cz nebo INFO OHLEDNE HLÁŠENÍ PŘES PORTAL.
K vyúčtování je třeba přiložit faktury, lékařské zprávy a další relevantní dokumentaci.
6. Posouzení nároku
  • Požaduje-li zdravotnické zařízení nebo ošetřující lékař pouze ústní informaci, zda se pojištění na danou událost vztahuje, podá koordinátorovi asistenční služby výše uvedené informace a ten na jejich základě ověří platnost pojistné smlouvy a zpětně zdravotnické zařízení nebo ošetřujícího lékaře informuje, zda je klientova pojistná smlouva platná, na co se klientova pojistná smlouva vztahuje a jaký je obecný rozsah pojistného plnění z pojištění klienta.
  • Pokud zdravotnické zařízení nebo ošetřující lékař požaduje závaznou informaci, zda se poskytnutá léčba/ošetření/vyšetření uhradí, je nutné zaslat na asistenční službu lékařskou zprávu, dle které je posouzen nárok.
  • Jakmile asistenční služba obdrží veškeré potřebné podklady k posouzení pojistné události, informuje zdravotnické zařízení o likviditě pojistné události – v případě ambulantního ošetření/vyšetření zpravidla do 1 pracovního dne, v případě hospitalizace zpravidla do 3 pracovních dnů.
Poskytnutí garance na úhradu zdravotní péče: Garanci poskytuje asistenční služba na konkrétní částku za konkrétní ošetření. Poskytnutí garance je vázáno na předem definované podmínky jako oznámení ošetření na asistenční službu, délka pojištění, následné doložení lékařské zprávy k vyúčtování.

Platba na základě garance je realizována ve smluvních cenách stanovených ve smlouvě o spolupráci. Veškeré podklady k posouzení nároku je možné zaslat e-mailem na adresu claims.insurance@axa-assistance.cz
7. Co pojišťovna hradí a co nehradí?
Veškeré rozsahy dle variant pojištění, naleznete v tabulce.